Vastused täiendavatele küsimustele

  

  1. Tooge näiteid. milliseid soovitusi ja miks olete teinud kooli juhtkonnale seoses õppekirjanduse valikul?

 

Alg- ja põhikoolis minu soovitusel oli kasutusele võetud õppekomplekt “I love English”. See õppekomplekt sisaldab sõnavara ja grammatika harjutusi, mis toetavad vajalikke oskuste kujundamist antud kooliastmes. 

Inglise keele ringis minu soovitusel oli kasutusele võetud “Oxford Books”. Selles sarjas on eakohased tekstid, mis sobivad hästi lugemis- ja rääkimisoskuse arendamiseks. 


  1. Kirjeldage oma kooli arenguvestluste läbiviimise korda.


Kehtiv arenguvestluse läbiviimise kord erakoolis Garant: 

              Arenguvestluse läbiviimise kord


  1. Analüüsi punktis B.2.6 viitate, et koostöös ilmus artikkel. Milline artikkel ilmus ja kellega koostöös?


Koostöös Aleksander Malkoviga ilmnes artikkel “Ukrainian work migrants in estonia: russian media narratives” “New Zealand Journal of Slavonic Studies, Special Issue, E-YOUTH Project”.


  1. Analüüsi punktis B.2.6 viitate, et juhendasite 11.klassi õpilase uurimistööd. Mis teemal see oli? Kirjeldage uurimistöö juhendamise protsessi. Analüüsige, kas protsess oleks saanud olla tõhusam.


Eelmisel õppeaastal juhendasin 11. klassi õpilase uurimistöö teemal “Maailma ohustatud keeled” (inglise keeles "World's endangered languages"). 

Eriolukorra väljakuulutamise tõttu suhtlus juhendatava õpilasega toimus on-lines, Skype või e-posti teel, mis alguses oli natuke raske, kuna ei toimunud kohtumisi silmast silma.

Uurimistöö kirjutamine on uus kogemus gümnaasiumis õppija jaoks ning arvan, et tema vajab rohkem detailsemaid suunasi ja üksikasjalikke seletusi. Arvan, selleks et protsess oleks tõhusam, on vaja rohkem kohtumisi juhendatava õpilasega, väikesed ja konkreetsed edaspidised tegevused ning kindlasti ajakava ja tähtajad, millest nii õpilane kui ka õpetaja peavad kinni.

ERAKOOLI GARANT ÕPILASTE UURIMISTÖÖDE JA PRAKTILISTE TÖÖDE KOOSTAMISE, VORMISTAMISE JA HINDAMISE JUHEND


  1. Kuidas kaardistate HEV õpilaste arengut? Tooge näiteid diferentseerimisest, mida olete oma ainetunnis kasutanud. Tooge näiteid individuaalse õppekava koostamisest.


Oma igapäevases töös HEV lastega teen koostööd meie kooli HEV koordinatoriga, kes selgitab välja laste eripära. Mul on kogemus ajutise HEV vajadusega, näiteks uussisserändajatest õpilased, kes varem ei õppinud inglise keelt või neil ei olnud kokkupuudet sellise ainega nagu inimeseõpetus, mida õpetan inglise keeles. 

Töö HEV lastega algab individuaalsest nõustamisest konsultatsiooni ajal, mille jooksul on võimalik selgeks teha õpilase puudujääke aines. Tunnis õpilased töötavad nende jaoks kohandatud ülesannetega ja hindamine toimub diferentseeritult. Hinne asemel on KH (kujundav hindamine) ning kommentaar. Jälgin, kuidas õpilane on kaasatud õppeprotsessi  ja dünaamikat. 

Manuses on individuaalse töökava näidis. 

INDIVIDUAALNE ÕPPEKAVA


  1. Kirjeldage, kuidas suunate õpilase arengut, et temast kujuneks ennastjuhtiv õppija.


Püüan motiveerida õpilasi, äratada huvi aine vastu ning seostan omandatud teadmisi reaaleluga. Inglise keele puhul seda on lihtne teha, kuna selle kasutusala on väga lai. Tunnis kasutan mitmeid vahendeid, näiteks Kahoot!. 

Kord veerandis toimub keelekohvik, kus õpilased suhtlevad omavahel inglise keeles. Samuti koosviibimisele on kutsutud mingi tuntud inimene, kelle emakeel on inglise keel. Õpilasi motiveerivad kutsutud külaliste edulood. 


  1. Milliste õpikogukondade liige te olete? Kuidas panustate nende tegevusse?


Olen pedagoogilise nõukogu liige, mille raames osalen kooli juhtimises ja arengus. Pedagoogilises nõukogus arutame õpetamis- ja kasvatusprotsessi, annan aru individuaalsete õppekavade rakendamisest ja täitmisest. 


  1. Kuidas olete ennast kurssi viinud HEV õpilast puudutava sõnavaraga ja metoodikaga? Millist kirjandust olete selleks lugenud? Milliseid koolitusi võiksite tulevikus läbida?


Olen end kurssi viinud HEV puudutava sõnavaraga logopeedi, sotsiaalpedagoogi, koolipsühholoogi ja HEV koordinaatori abil. Olen lugenud SA Innove materjali, .

Arvan, et võiksin osaleda järgmistel teemadel koolitustel käitumisprobleemide ennetamine, HEV lapse märkamine ja toetamine ja nõustamisoskuse arendamine. 


  1. Kirjeldage oma kooli HEV meeskonda ja tööprotsesse aineõpetaja toetamisel.


Kooli HEV meeskonnas on HEV koordinaator, logopeed, kooli psühholoog ja sotsiaalpedagoog. Sõltuvalt probleemist, valitakse lahendusi ja HEV laste õppekorralduse põhimõtetega on võimalik tutvuda siin:

 HARIDUSLIKE ERIVAJADUSTEGA ÕPILASTE ÕPPEKORRALDUSE PÕHIMÕTTED GARANT ERAKOOLIS


  1.  Analüüsige ja kirjeldage ühe õpilase näitel ühte enda poolt õpetatavat HEV õpilast. Tooge välja temale rakendatav tugi ja koostöö kohad kolleegidega. Kuidas teete vanematega koostööd sellises situatsioonis?


Inglise keele õpetajana teen pidevat koostööd HEV koordinaatori ja klassijuhatajaga. Veerandi lõpus klassijuhataja kutsub lapsevanemaid ja lapsi vestlusele, mille käigus tehti muudatusi individuaalses õppekavas. 

INDIVIDUAALNE ÕPPEKAVA


  1. Kuidas teie koolis toimub individuaalse õppekava algatamine? Kirjeldage enda kogemusi individuaalse õppekava koostamisel.


Mina õpetajana räägin lapse erivajadusest ning pedagoogilisel nõukogul toimub otsuse vastuvõtmine antud õpilase jaoks individuaalse õppekava koostamisest ja rakendamisest. Individuaalne õppekava täiendatakse jooksvalt, arvestades lapse arengut ja vajadusi. 


  1. Kirjeldage enda kogemusi käitumise tugikava koostamisel.

Minu kogemuses selliseid juhtumeid ei olnud.


  1. Tooge näiteid erinevatest digivahenditest ja -keskkondadest, mida teie enda igapäevases töös kasutate. Milliseid soovitusi olete andnud kolleegidele digivahendite kasutamiseks? Milliseid metoodilisi vahendeid olete loonud digivahendite kasutamiseks ja kolleegidega jaganud?


Igapäevases töös kasutan arvutit, smart desk, google classroom, moodle, microsoft teams. Google classroomis mina koostan ülesandeid, mis vastavad kooli õppekavale, mis annavad võimaluse laiendada minu õpetamisviisid.

Jagasin oma kogemust google classroomi kasutamisest  kolleegidega. 


  1. Tooge näiteid,milliseid sisekoolitusi olete teinud digivahendite mõtestatud kasutamiseks?


Aineõpetajatega jagasin oma kogemust moodle ja bigbluebutton keskkonna kasutamisest, samuti jagasin kogemust google classroomi kasutamisest.


  1. Analüüsige enda kooli digitaristut ja tehke ettepanekuid selle kaasajastamiseks. Millised on teie organisatsiooni turvariskid digitaristu kasutamisel?


Alates märtsist 2020 koolis on kasututsel microsoft teams, mida kasutatakse distantsõppe ja suhtlemise jaoks. Kahjuks, õpetajatel ja õpilastel puudus sellega kogemus ning seetõttu uuel õppeaastal toimuvad kohustuslikud tunnis arvutiklassis. 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Õppematerjalid

Eneseanalüüs